top of page

לחמניות ממולאות בטחון של Ray's



מצרכים ללחמניות

500 גרם קמח (לבן / כוסמין / מלא או שילוב לפי בחירתכם) 

1 כף שמרים יבשים 

1 כף סוכר

1 כפית מלח

1/3 כוס שמן

250 מ"ל מים


מצרכים למילוי

מעט שמן זית לטיגון

400 גרם טחון בולונז של Ray's

1 בצל קצוץ

2 שיני שום כתושות

100 גרם רסק עגבניות

½ כפית כמון

1 כפית פפריקה מתוקה

½ כפית ראס אל חנות

מלח ופלפל לפי הטעם

אופציומלי - חופן פטרוזיליה ו/ או כוסברה קצוצים

להברשה

חלב צמחי/שמן/סילאן מעורבב עם מים

שומשום

דרך הכנה

בקערת מיקסר עם וו לישה מוסיפים את כל החומרים היבשים של הלחמניות ומערבבים מעט עם כף. מפעילים את המיקסר ומתחילים להוסיף את המים ואת השמן בהדרגה. אחרי כ- 5 דקות מוסיפים גם את המלח וממשיכים ללוש עד שמגיעים לבצק אחיד ורך. מכסים את הקערה במגבת להתפחה ראשונה של כ-שעה/שעה וחצי (עד להכפלת הגודל). 

בינתיים, מכינים את המילוי: במחבת מטגנים בצל בשמן זית עד שמזהיב ולאחר מכן מוסיפים השום לטיגון קצר לפני הוספת הטחון (שימו לב להפשיר אותו מראש לפי הוראות האריזה). מוסיפים את שאר המצרכים, מערבבים היטב ומטגנים למשך 5-8 דקות, מורידים מהאש ומניחים בצד לקירור. אין צורך לטגן יותר מידי מכיוון שאנחנו גם אופים אותו בתנור.

לאחר ההתפחה של הבצק, מחלקים אותו לכדורים של בין 50-80 גרם כל אחד בעזרת משקל. אופציה אחרת  היא לרדד את כל הבצק וליצור עיגולים בעזרת חותכן עוגיות או כוס. משטחים כל כדור, ממלאים במילוי (כף כל לחמניה), סוגרים היטב ומניחים על תבנית עם נייר אפייה כאשר מקום הסגירה כלפי מטה. מניחים את כל הכדורים להתפחה שניה של כחצי שעה. לאחר ההתפחה מברישים את הלחמניות, אני הברשתי בחלב צמחי, מפזרים שומשום ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 למשך כ-20 דקות. 

מומלץ להגיש לצד טחינה.

שיהיה בתאבון!


bottom of page